hej mina sma grisar!!

Jag sitter barnvakt ikvall, vilket ar mycket skont maste jag erkanna. Mamman slutade lite tidigare o morforaldrarna ar har sa jag blev bjuden pa god mat och vin. Dom har tant brasan at mig sa att jag ska halla mig varm..
Den har veckan har varit seg alltsa... Sa himla skont att det ar fredag imorgon!
Pa lordag drar vi till the squires pa fest! ska bli himla trevligt att umgas med dom, va ett tag sen nu igen.
Men maste ju faktiskt dra lite kort om forra helgen. Jag o Herbing var ute pa olika hall. Jag i Camden (vilket var mkt trakigt faktiskt) och Herbing pa varsta posh klubben dar det kostar £18 per drink!!! Anyway, Herbing vrickar sin fot rejalt. Sa pa sondag morgon vaknar vi upp och herbing ska ga o kissa eller nat sant. Hon kan inte ens satta ner foten pa golvet... Vi tar ett snabbt beslut att aka till akuten. Men eftersom det inte ar akut akut sa bestaller vi en taxi. Sagt och gjort. Vi borjar ta oss ner for trappen vilket tar i normala fall 2 sek men tog nu kanske 5 min. Val ute ser vi att det ar en ambulans och brandbilar osv utanfor. Vi fattar ingenting, men det visar sig att restaurangen (som har skitgoda burgare) har brunnit i koket och att en katt dog. denna restaurang ligger i huset bredvid oss!! Helt sjukt att vi inte hort nagra sirener, kant nan rokdoft eller nanting sant!
Anyway, taxin ringer och sager att han inte kan ta sig nanstans for vagen ar ju helt avsparrad. Han fragar om vi kan ga till nummer 82, vi bor pa 138. Och det ar ju sa ironiskt for vi kan ju verkligen inte ga nanstans med Herbings fot haha. Sa taxin far ta varsta omvagen sa han pa nat vis kom upp pa gatan bredvid oss. Sen hade vi en vansinnesfard till akuten, han kunde inte kora bra alltsa! Holl pa att krocka flera ganger.
Val framme tog det ungefar 3 timmar fran det att vi kom in tills det att vi lamnade. Inte sa farligt anda och jag hade ju anda inget annat vettigt planerat denna sondag.. Ingenting var brutet i den stackars foten men det var 3e graden stukat. Icke bra!! Trevlig doktor var det ocksa, forsokte fa herban att bjuda ut honom men hon va inte sa pigg pa det ;)
Taxi tillbaka hem igen och vi hamnar i en ko. Da star det en konstig man vid trottoarkanten och han kliver ut i vagen, da kommer en cyklist och krashar in i honom...???!!! Den konstiga mannen kliver upp och gar sin vag medan cyklisten ligger dar med sin cykel PA sig hahaha. Alltsa javligt festligt sa har i efterhand. Massa folk var det runtomkring ocksa men ingen hjalpte haha. Han va ju fine, inga skador bara pa cykeln.
ja det var varan helg det..
Mamma mailade mig idag o hon har nu skickat ett paket med snus! Tack for det :) Hoppas jag far det mycket mycket snart. kanske till o med imorn.
Nu ska jag dricka resten av mitt vin och kolla pa en film.
Hade!
x Bman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0